Tv-seerne svigtede Tour de France

MediaWatch

Dette års Tour de France, der har stået i dopingens tegn, blev svigtet af tv-seerne både herhjemme og i udlandet. Seertallene for verdens hårdeste cykelløb viser, at TV 2 har mistet 56.000 seere dagligt på live-udsendelserne. 311.000 fulgte med i år, hvilket er et fald på 15 pct. Studieudsendelserne mærkede også tilbagegang. TV 2 mistede 60.000 dagligt, mens DR mistede 43.000, hvilket er et fald på knap ni pct. i forhold til sidste år. DRs sportschef Olav Skaaning Andersen siger til Berlingske Tidende, at han tror de lavere seertal har at gøre med et sammenfald af Fodbold VM, det gode vejr og doping. Både TV 2 og DR vil dog sende cykelløbet igen næste år. I Tyskland svigtede seerne i højere grad end herhjemme. 40 pct. færre så med i år, mens man i Frankrig kunne notere et fald på 15 pct., mens interessen er halveret i USA efter Lance Armstrongs farvel.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også