Aller fastholder Fokus

MediaWatch

Ugebladsgiganten Aller har "overhovedet ikke overvejet" at lukke ugebladet Fokus, selv om mandemagasinet er langt fra oplagsmålet. Allers adm. direktør Pål Thore Krosby har tidligere luftet en forventning om, at Fokus kunne nå et oplag på 50.000 ved udgangen af 2006. Men omkring fem måneder før mål, ligger Fokus' oplag reelt på 20.000, oplyser Pål Thore Krosby til Jyllands-Posten. Aller-chefen udtrykker dog fortsat tillid til ugebladet, der henvender sig til mænd i aldersgruppen 25-50 år. Krosby henviser til markedsundersøgelser, som viser, at målgruppen ønsker et ugeblad. Men alligevel er opstarten vanskelig, fordi Aller skal skabe en "helt ny medievane". Fokus kan meget vel blive den sidste store ugebladssatsning fra Aller. Pål Thore Krosby vurderer således, at alle store målgrupper nu er dækket ind. Fremtidige lanceringer vil derfor ske indenfor nichemagasiner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også