Ritzau får flashservice

MediaWatch

Ritzau vil lancere en ny tjeneste, der giver bureauets kunder hurtigere besked om store nationale og internationale begivenheder. Tiltaget skal bl.a. medvirke til at få TV 2 og DR til at indgå nye aftaler med Ritzau. De to tv-selskaber har sammen med metroXpress opsagt deres aftaler med det 140 år gamle bureau, der er ejet af dagbladene. Ritzaus' chef Uffe Riis Sørensen siger til Jyllands-Posten, at bureauet er et af verdens mest moderne, og at det vil lancere en såkaldt flashservice, der ved hjælp af et par linjer alarmerer nyhedschefer i mediehusene om, at en større nyhed er kommet til verden. Ritzau skal også blive bedre, når det gælder distribution af fotos og levende billeder, mener Uffe Riis Sørensen, der gerne ser, at TV 2 og DR blev medejere af Ritzau, hvilket de dog tidligere har afvist.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også