Berlingske Tidendes oplag kan med ét slag blive 20.000 mindre, hvis en distributionsaftale med Sjællandske Medier falder på gulvet. Selv om der forhandles, så har Sjællandske Medier reelt opsagt aftalen, der betyder, at læsere af Sjællandske i dag modtager både deres lokale avis og Berlingske Tidende til Berlingske-pris. Adm. direktør i Sjællandske Medier Torben Larsen siger til Børsen, at et stigende antal abonnenter ønsker at kunne vælge Berlingske fra og dermed få et billigere abonnement. Torben Larsen vil ikke afvise, at knasterne i forhandlingerne er så store, at hele aftalen falder på gulvet. Hos Berlingske Tidende har adm. direktør Peter Lindegaard nærmest allerede opgivet at nå til enighed med samarbejdspartneren. Men han afviser, at et oplagsfald på 20.000 skulle være den store katastrofe. Peter Lindegaard siger, at oplagstallet ikke længere er afgørende. Men Danmarks største mediebureau OMD, der taler annoncørernes sag, ser store muligheder for at få lave annoncepriser hos Berlingske, hvis oplaget falder.