Små tv-kanaler æder sig ind på de store

MediaWatch

Første halvår af 2006 flyttede seerandele fra de store tv-kanaler til niche-kanalerne, viser en analyse fra TV 2. De seks første måneder har således givet fremgang til kanaler som TV 2 Charlie, TV 2 Film og Discovery, skriver TV 2 Medienyt på baggrund af tal fra Gallup. Til gengæld oplever TV 2, DR 1 og Kanal 4 vigende interesse fra seerne. TV 2s fungerende programchef Susan Duelund mener, det er næsten uundgåeligt, at de store tv-kanaler mister seere, når konkurrencen skærpes med stadig flere kanaler. Hun kan dog på selskabets vegne glæde sig over, at TV 2 Charlie har mere end fordoblet sin seerandel i 2006 til nu 1,9 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også