Dagsbrun ville gerne have haft Berlingske

MediaWatch

Islandske Dagsbrun, som står bag den kommende Nyhedsavisen, vil stadig gerne købe Berlingske Officin, hvis Mecom vil sælge. Det siger Dagsbruns adm. direktør, Gunnar Smari Egilsson, til Berlingske Tidende. Han siger, at man var og er interesseret i at købe Berlingske Officin, som er "et godt selskab, der ville passe perfekt ind i vores strategi på det danske marked". Egilsson erkender dog samtidig, at det er usandsynligt, at der viser sig en sådan mulighed, og han afviser at gå i samarbejde med Mecom. Til Jyllands-Posten siger han, at Dagsbrun sammen med en partner indgav bud på det samlede Orkla Media i begyndelsen af juni. Ifølge avisens oplysninger var partneren kapitalfonden Apax Partners. Det blev dog hurtigt klart, at Orkla forhandlede til anden side. Nu vil Dagsbrun i stedet koncentrere sig om at få udgivet Nyhedsavisen, som bliver konkurrent til JP/Politikens 24timer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også