Aviskrigen slår først igennem næste år

MediaWatch

Reklameomsætningen bliver først berørt af den forestående gratis aviskrig til næste år, vurderer mediaburau. Øverste chef for Mediaedge:cia, Claus Gilbert Clausen, siger til Børsen, at de gratis husstandsomdelte aviser først kommer til efteråret, hvor markedsføringsbudgetterne er brugt. Der er derfor kun de løse penge at kæmpe om. Den totale effekt bliver derfor ikke stor i 2006, men først til næste år påvirkes reklameomsætningen af aviskrigen. Claus Gilbert Clausen vil dog ikke spå om, hvilke konsekvenser aviskrigen får for dagbladene på længere sigt. Han er dog overbevist om, at de regionale aviser får det svært.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også