1/3 mia. til internettet i første kvartal

MediaWatch

Ny præcis opgørelse viser, at der blev investeret flere penge på internetannoncering end tidligere, og mediet er godt på vej mod milliarden. Tallene stammer fra Deloitte, som har lavet opgørelsen for Foreningen af Danske InternetMedier, FDIM. Tallene markerer premieren på en helt ny opgørelsesmetode, der dækker bredere og mere præcist end hidtil. 1/3 milliard kroner. Så meget viser FDIMs opgørelse, at de danske internetmedier solgte annoncer for i første kvartal 2006. Og det er uden den betydelige søgeordsannoncering. Det kan man se i den nye, bredere og mere præcise opgørelse af internetannoncemarkedet. Beløbet, der er den første præcise opgørelse af internetannoncemarkedets faktiske størrelse, tyder på, at hjemmesiderne i 2006 vil nå væsentligt over den ene milliard, som FDIM estimerede der blev omsat for i 2005. "2006 bliver året, hvor vi for første gang får sat tal på hele markedet. Med vores nye opgørelse har vi fået et endnu bedre overblik, som viser, at markedet faktisk har den størrelse vi regnede med. Med den omsætning vi kan se i første kvartal og de vækstrater vi hidtil har set, vil 2006 igen blive et rekordår for internetmedierne. Mit umiddelbare bud er, at vi når en omsætning på 1,5 milliarder kroner," siger Christian Peytz.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også