Den Blå Avis fjerner kontaktannoncer

MediaWatch

De personlige kontaktannoncer bliver nu fjernet fra Den Blå Avis. Det sker efter Tøndersagen, hvor faderen fik kontakt til fremmede mænd. Direktør for Den Blå Avis Frank Ludvigsen, siger til JydskeVestkysten, at annoncerne ikke "er det værd", hvis der bare er den mindste risiko for, at de bliver misbrugt. I Tøndersagen blev annoncen brugt som kontaktled mellem pædofile og børn, da faderen fik kontakt til fremmede mænd, der kom og misbrugte hans dengang 11-årige datter. Foreløbig er tre mænd dømt for misbrug af pigen efter at have fået kontakt via annoncen i Den Blå Avis, der tjerner godt 700.000 kr. årligt på annoncerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også