VM i fodbold øger salg af fladskærme

MediaWatch

De tynde væg-ophængte tv-apparater går som varmt brød i denne tid. Det skyldes især det igangværende VM i fodbold. De mange fodboldglade danskere og udlændingen vil have et flot nyt tv at se fodbold på. Derfor har de op til VM investeret i fladskærme. Ifølge industriens dagblad, Idag, er det ikke kun producenterne i Japan og Korea, som mærker den stigende interesse for fladskærme, det gør danske producenter også. Århusianske Amitech forventer at fordoble produktionen i år i forhold til 2005. Dermed vil Amitech producerer i alt 12.000 fladskærme. Det er ifølge marketingdirektør Jan Bandsberg især størrelser fra 32 tommer og op, som sælger godt i øjeblikket. Bang & Olufsen oplever ikke samme udsving, hvilket informationschef Thomas Reil forklarer med, at B&O ligger i den dyre ende, og derfor mere har et kontinuerligt salg.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også