Blød pop trækker bedst på DAB og web

MediaWatch

DRs DAB og netradioer kan godt tiltrække lyttere, fremgår det af Gallups lyttertal for april. Når DR gør status over april-tallene, konstaterer man, at den største DAB- og netkanal er DRs version af Sky Radio. Den bløde DR Soft tiltrak i april 116.000 ugentlige lyttere. Det er på niveau med en populær kommerciel regional radio. Mere interessant er, at det er at næsten dobbelt så mange som for et år siden. DR udbyder 16 digitale kanaler på DAB. Samtlige kanaler plus en række ekstrakanaler sendes endvidere på www.dr.dk. Senest har DR lanceret DAB- og netkanalen DR X. Den havde premiere mandag den 3. april, og efter den første lille måned er der nu 36.000, der lytter til kanalen hver uge. Kanalen har specielt de 30-50-årige som sin målgruppe. Også DR Boogie Radio og DR Rock har tag i et antal lyttere hver uge. Gallups lyttertal viser, at 74.000 hører DR Boogie Radio med hit, satire og liveradio, mens 31.000 hver uge lytter til DR Rock. DRs samlede radio share var i april på 70 procent. Sidste år på samme tid var tallet 65 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også