DR skal bruge nogle flere kanaler
Danmarks Radios share i år er den laveste siden 1997, og set med rene markedsøjne er der kun en vej frem. Carat Danmark har set på tallene og konstaterer, at det er DR1, der afleverer sharepoint og udviser samme udvikling som på TV 2, hvor hovedkanalen også taber terræn. TV director Mikael Ostenfeld anbefaler i Markedsføring, at DR kommer i gang med en flerkanal-strategi, ligesom TV 2 hvor de mindre kanaler opsamler det tabte fra moderkanalen, således at det ikke glider videre til TV3 og SBS. I konkurrencen på det kommercielle marked er det først og fremmest Discovery, der oplever vækst. Carat konkluderer også, at TV3 klarer sig godt i år – først og fremmest som følge af fodbolden. TV 2 ligger stabilt, mens det nu nedlagte brand TvDanmark tabte ganske meget. Mikael Ostenfeld peger dog på, at TV Danmark var fyldt med genudsendelser i april. Han gætter på at der var et lager der skulle tømmes, før omdannelsen af TV Danmark til kvindekanalen Kanal 4 den 1. maj.