Nettet er blevet et loppemarked

MediaWatch

Der er sket en markant stigning i antallet af danskere, som sælger private ting over internettet. Det viser Danmarks Statistiks seneste opgørelse over internetforbruget i Danmark. Mens danskerne siden 2003 har købt stadig flere varer på nettet, så er det først i 2006, at der er sket et skred i privates salg i cyberspace. Hver sjette dansker - 17 pct. - har i år prøvet at faldbyde ting på nettet - f.eks. via online auktioner. Sidste år var det blot 5 pct. Samtidig er internetbrugernes tillid til e-handel blevet markant forbedret. 26 pct. sagde sidste år, at den væsentligste årsag til, at de ikke handlede på nettet, var nervøsitet for sikkerheden ved betalingen. Den andel er i år faldet til 16 pct. Statistikken viser også, at ni ud af ti danskere nu har adgang til nettet hjemmefra, mens 57 pct. har adgang både fra privaten og arbejdspladsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også