Berlingske-salg er dårligt timet
En ekspert i medieaktier vurderer, at Orkla har malet sig op i et hjørne, hvor et hurtigt salg af Orkla Media kan være eneste udvej. Henrik Schultz, Danske Equites ekspert på medieaktier, siger til Børsen, at Orkla enten må se at komme igennem med salget af mediedivisionen i en fart eller alternativt give sig tid til at se på nogle af de gigantiske udfordringer, koncernen står overfor. Det er, ifølge Henrik Schultz, Orkla selv, der med et bombastisk startskud fulgt op af skiftende meddelelser om strategien og tempoet i salgsprocessen har malet sig op i et hjørne. Siden november har det internationale mediemarked mistet noget af pusten, og i Danmark gør en række særlige problemer, at timingen for salget langt fra er så ideel, som det en overgang så ud til. Blandt problemerne nævner han Dagbruns nye gratisavis, oplagstallene for Berlingske og B.T., den fortsat dårlige situation på Århus Stiftstidende og den håbløse situation for Erhvervsbladet.