Medier presset trods gode tal

MediaWatch

De nordiske mediekoncerner er trods gode regnskabsår under pres. Konkurrencen er hård på markedet. Medieekspert Frands Mortensen fra Århus Universitet siger til Berlingske, at det nordiske marked er meget hårdt spændt for, så hvis mediekoncernerne vil ekspandere, bliver de i en vis udstrækning nødt til enten at æde hinanden eller komme uden for Norden. Østeuropa er ifølge Frands Mortensen især en mulighed. Der kommer alle mediekoncerner ind på lige fod med andre, og dermed er chancen for vækst større end end i eksempelvis Vesteuropa. Fælles for mediekoncernerne er, at de gerne vil investere yderligere i digitale nylanceringer. Men Frands Mortensen vurderer, at den store usikkerhedsfaktor er internettet. Han siger, at investeringer i området er relativt nye, og at man stadigvæk ikke har en helt sikker indtjeningsmodel.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også