Nordiske mediekoncerner i fremgang
Det går godt for samtlige nordiske mediekoncerner, der alle har haft vækst på bundlinjen. MTG er topscorer med 18 pct. vækst i omsætningen. Berlingske skriver, at den svenske mediekoncern MTG, der blandt andet ejer Viasat, i 2005 gik fra en omsætning på 6,8 milliarder svenske kroner til 8 milliarder svenske kroner. Årsresultatet blev rekordhøjt med en vækst på 90 pct. til 1,2 milliarder svenske kroner. Også de øvrige nordiske mediekoncerner, Sanoma, Bonnier, Orkla Media, Egmont og Shibsted, havde et godt 2005. Hos norske Schibsted er det et godt annoncemarked, der har skabt de resultater, der skal gøre koncernen til en markant spiller i Europa. Schibsted, der står bag Aftonbladet og Metronome, havde en stigning i årets resultat på 147 pct. til 1,12 milliarder kroner, mens omsætningen steg med 1,4 pct. til 9,6 milliarder kroner.