TV 2-direktør vil have mere på hylderne

MediaWatch

TV 2s nye direktør Per Mikael Jensen vil have flere varer på hylderne og større fokus på de journalistiske styrker. Det siger han i det nye nummer af journalisternes fagblad Journalisten, hvor han også konstaterer, at han ikke ved noget om tv. Til gengæld mener Per Mikael Jensen, at han har fået jobbet, fordi han er en "hardcore forretningsmand". I interviewet lyder blidere toner end tidligere, og det bliver også til en vision om, at TV 2 skal være med til at "udvikle dansk identitet". Tidligere udtalelser om, at programmerne skulle tilpasses annoncørernes behov, mener den nye direktør, at en del journalister har fået galt i halsen. God journalistisk - på alle platforme - bliver nøgleordet, lydet det. Planen om flere nye kanaler fastholdes - mindst en måske to i det indeværende år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også