Der spekuleres nu i, om JydskeVestkysten og De Bergske Blade er på vej ud af Det Berlingske Officin, der er en del af norske Orkla Media. Efter Orkla Media er sat til salg går spekulationerne omkring Det Berlingske Officin i erhvervsavisen Dagens Næringsliv. Avisen peger bl.a. på, at de øvrige aktionærer i JydskeVestkysten og De Bergske Blade har forkøbsret på de aktier Det Berlingske Officin har i dag. De to medieselskaber kan dermed købe sig ud og efterlade Det Berlingske Officin som en mindre lukrative salgsvare.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Sommerbarometer. Lars Høj, chef og ejer af Dokumentarkompagniet, mener ikke, at historier om tech-koncerners ”totalødelæggende forretningsmodeller” kan få nok opmærksomhed.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
I sommerferieugerne udkommer MediaWatch med ét dagligt nyhedsbrev. Sitet vil som vanligt blive opdateret løbende med stort og småt fra medie- og forlagsbranchen.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
”Det står ganske enkelt ikke mål med vores ambitioner for public service,” siger DR-chef om public service-institutionens manglende mulighed for at redigere i kommentarsporet.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.