TV 2: DTT skal også udbyde satellitkanalerne

MediaWatch

"DR2 til alle" er DRs udvalgte salgsslogan, mens TV 2 er lidt mere sløret i mælet omkring DTT-nettets velsignelser. DR og TV 2 har i første omgang ansvaret for at markedsføre og drive DTT-sendenettet, indtil der efter medieforliget skal gennemføres en udbudsrunde og findes en gatekeeper. TV 2s økonomidirektør Anders Kronborg er ifølge Jyllands-Posten ikke i tvivl om, at projektet er usikkert og afhænger af, om der kommer flere populære tv-kanaler med på platformen. Anders Kronborg mener, det er svært at forudse, om sendenettet bliver en succes, når man ikke kender den færdige model. Han er dog sikker på én ting: Sendenettet kan kun opnå succes hos seerne og som forretning, hvis det i stor udstrækning tilbyder de samme kanaler, som man finder hos satellit- og kabel-tv-udbyderne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også