TV 2 ser ingen problemer i 2006

MediaWatch

Der er medvind på reklamemarkedet og gryende vækst i abonnementsindtægterne, lyder TV 2s optimistiske udsyn på 2006. Tv-stationerne har netop overstået årsaftaleforhandlingerne med annoncemarkedet, og efterspørgslen på tv-reklame bliver også stor i år. TV 2 sætter ikke et omsætningstal på sine forventninger til 2006, men konstaterer at reklamesalget går godt. Dernæst spås det, at lanceringen af TV 2 FILM vil bidrage til at kabelindtægterne fortsætter med at vokse i indeværende år. De voksede med 66 procent til 76,3 millioner i 2005. Sammenlagt skønnes det, at resultatet før skat i 2006 vil være omkring 140-150 mio. kr. Det bliver udgifter til de store sportsbegivenheder i 2006, der holder resultatet ned, forudser TV 2. "Der er sat mange gode skibe i søen samtidig med, at konjunkturerne er med os," siger adm. direktør Peter Parbo, TV 2|DANMARK A/S.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også