Annonceomsætning steg knap 700 mio. i 2005

MediaWatch

Internettets omsætning fra reklameindtægter er øget med knap 100 millioner fra 2004 til 2005, viser nyeste opgørelse. Den kommer fra Reklameforums Annoncebarometer, hvor tallene er rensede for rabatter og diverse godtgørelser. Internettet tegner sig i 2005 for en reklameomsætning på 393 millioner kroner, svarende til en markedsandel på 4,8 procent. Dagbladene er øget med 212 millioner til 2.592 millioner, mens tv i 2005 er vokset med 136 millioner til 2.159 millioner. "Det ser ud til, at tendensen fra 2004 er fortsat ind i 2005. Der er positive tal over hele linjen - vi taler om en omsætningsfremgang på ca. 700 mio. kr. fra 2004 til 2005 - det er ikke så ringe. Ser vi på reklameandelen, så sker der ikke de store forskydninger mellem medierne. Man kunne fristes til at spå, at de nu havde nået et naturligt leje, men belært af erfaringen er det nok bedst at lade være," lyder fortolkningen fra direktør Otto B. Christiansen, Dansk Annoncørforening.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også