Hermann Haraldsson lancerer reklamebureau

MediaWatch

Tidligere OMD-direktør Hermann Haraldsson lancerer nyt reklamebureaukoncept den 3. april. Bureauet får navnet Win Win Agency, og tanken er for første gang at sikre et samlet fokus på kreativitet, dokumentation og afkast. "Vi tager vinderformlerne fra det traditionelle reklamebureau og mediabureauet og laver det, vi mener er vinderformlen på den nye markedsplads. Men i sidste ende er det annoncøren, der bliver den egentlige vinder", siger Hermann Haraldsson. Fundamentet for det nye bureau bliver buhl UnLtd, som Hermann Haraldsson har opkøbt i samarbejde med PeopleGroup. Bureauets ansatte og den tidligere ejer Dorte Zangenberg fortsætter alle i det nye bureau. Men for at styrke kompetencerne er der hentet en række kendte navne fra både reklame- og mediabranchen. Hermann Haraldsson ser det nye bureaukoncept som en nødvendig konsekvens af udviklingen i markedet. "Vi lever i en verden, hvor økonomifolkene spiller en stor og vigtig rolle i direktionslokalerne. De er fokuserede på dokumentation for afkastet af alle investeringer – også marketinginvesteringer. Derfor er vi nødt til at tale deres sprog og kunne dokumentere vores anbefalinger. Vi kan ikke sælge de gode kreative ideer, med mindre de er funderet i viden", forklarer Hermann Haraldsson. Det nye bureau er en realitet den 3. april og får adresse i Vermundsgade 40 på Østerbro.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også