Medieudspil - uden ideologi

MediaWatch

Når regeringen i løbet af kort tid præsenterer sit længe ventede medieudspil vil det være et historisk af-ideologiseret forslag. I stedet vil fokus blive lagt på de nye muligheder i en super digitaliseret mediefremtid. Det siger centrale kilder til Berlingske Tidende. Blandt hovedtemaerne vil være licensens fremtid og muligheden for en husstandslicens, modernisering af ophavsrettighederne til den digitale fremtid og videre udbygning af det nye landsdækkende digitale tv-sendenet. Når medieudspillet for 2007-2010 bliver langt mindre ideologisk, skyldes det, at den teknologiske udvikling på mediefronten indebærer, at der ikke længere er brug for samme ideologiske kamp. Derudover er de store ideologiske forandringer allerede gennemført eller iværksat - som f.eks. omdannelsen af TV 2 til aktieselskab.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også