Ncom satser på video i alle genrer

MediaWatch

Ncoms kommende online-medier kan være i alle genrer, og dele af indholdet bliver tekst, billeder og video, der kræver abonnement. "Man kan udmærket tænke sig, at Ncom vil knobskyde med alle slags online-medier. Vi har dog ikke afskaffet papir, men den digitale platform vægter højest," siger direktør Ulrik Krag til MediaWatch. Ulrik Krag hæfter sig ved, at mange af de eksisterende trykte medier har tøvet med at slippe sit stof løs online, og dermed er der huller i markedet for andre, der er født online og kommer ind i markedet med lave omkostninger. Det gælder f. eks ugebladsstoffet. "Flere mediehuse har jo høje oplag, de skal beskytte. Derfor tøver de, hvilket man til dels godt kan forstå. Den forhindring har vi ikke." Ncom-direktøren understreger, at vejen til nye læsere står åben. "Har vi f.eks. 50.000 nyhedsbrevlæsere til tabloidsiden apn.dk og 25.000 på vores finansielle site, www.stoxs.dk, så udgør de en gratis markedsføringsplatform, der kan trække læsere videre til nye medier i vores portefølje." Som de fleste andre online-medier tænker Ncom både i abonnement og reklameindtægter. "Det der har været gratis, er svært at tage penge for, så strategien er et stigende antal specialtilbud, man kan købe online." Allerede i foråret vil Ncom udbyde specialanalyser på Stoxs.dk, mens der er et produkt på vej til apn.dk’ læsere, hvor de kan købe adgang til visse historier, billeder og videoer. Betalingen kan ske med kreditkort eller sms. Netop tv og video nyder betydelig opmærksomhed: "Vi vil inddrage levende billeder på alle vore online-medier, lige fra finans, til underholdning og sport," lover Ulrik Krag. Ncom blev grundlagt på 1999 og havde i første omgang fokus på IT-stof, dernæst kom medier indenfor finans og senere sport med opkøbet af magasinet Forza.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også