Ncom klar med nyt medie i efteråret

MediaWatch

Mediehuset Ncom bevæger sig ind i underholdning og mainstream online-medier, og der er mere på vej til efteråret. Ncom har taget et afgørende spring med lanceringen af tabloidsitet APN.dk, der er en online-avis, inspireret af The Sun og Bilds online-versioner. Lanceringen i fredags markerer et skridt ud i mainstream medier, der udvider selskabets operationsfelt. Tidligere har det unge mediehus udviklet online- og papirmedier indenfor IT, finans og sport, hvor man har nydt godt af at kunne spille eksisterende læsere videre til et nyt site. Med en entré ind i det brede underholdningsstof anlægges en helt ny linie, der er udenfor den gamle målgruppe, men med et langt større trafikpotentiale. Alt tyder på, at andre underholdningsmedier må belave sig på, at der er kommet endnu en ny aktør, der med lave omkostninger kan lancere flere netmedier på stribe. "Vi har et nyt online-medie undervejs i efteråret, som jeg holder for mig selv, men der er mange flere nicheemner, som Ncom med fordel kunne engagere sig i," siger direktør Ulrik Kragh. Han erkender, at Ncom har noteret sig, at ugebladsstoffet online endnu er relativt uopdyrket af de gamle udgivere. Apn.dk bringer klassisk tabloidstof, som krimistof, gossip, sex, klummer af kendte, m.m. Det er lanceret med Ncoms eksisterende ressourcer i ryggen, hvilket er 55 medarbejdere fordelt på redaktion, salg, it og administration. Apn-sitet er bemandet med tre nyansatte skrivende medarbejdere. Der skal ikke så mange læsere til, før annoncemarkedet reagerer. "Alle markedsindikationerne peger på stor vækst til online-annoncering i 2006, og vi skal ikke længere op end over 10.000 ugentlige unikke brugere, før mediabureauerne bemærker et nyt medie som vort," siger en optimistisk Ulrik Kragh. Han hæfter sig ved, at sitet havde 5.400 unikke brugere blot på lanceringsdagen. Abonnementssalg af eksklusivt stof og af tv-klip er næste skridt, når sitet har fundet sine ben.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også