DR varmer op til DTT kampagne

MediaWatch

Ny hjemmeside til seerne er første skridt i DRs store kampagne for digitalt tv ( DTT) der lancerer den 31. marts. Den nye hjemmeside, dr.dk/digitalttv, beskriver mulighederne for at modtage digitalt tv. Anledningen er, at det jordbaserede digitale sendenet åbner 31. marts. Hjemmesiden informerer om, hvordan man kan modtage digitalt tv - både gennem det nye sendenet med egen antenne, men også via satellit, kabel eller bredbånd. Der informeres også om, at seere, som i dag modtager DRs kanaler fra satellit med de gratis såkaldt DR-alenekort, nu skal tage stilling til, hvordan de vil modtage signalerne fremover. Tv-direktør Lars Grarup benytter anledningen til at varme op under det nye sendenet og de kommende politiske forhandlinger. "Fremtidsperspektiverne for det jordbaserede digitale sendenet er mange. Ét af de vigtigste, set fra min stol, er muligheden for i løbet af de kommende år at udvide antallet af tv-kanaler. DR mener, at der især er behov for, at danske børn og unge får tilbudt flere tv-programmer produceret specielt til dem, uden en kommerciel eller politisk dagsorden. DR har en vigtig rolle i at give børn og unge en forståelse for dansk kultur, sprog, historie og værdier. DR vil derfor gerne tilbyde et alternativ til kommercielle børne- og ungdomskanaler," siger tv-direktør Lars Grarup. Hjemmesiden giver svar på mange af de spørgsmål, DR modtager på sin digitale servicetelefon, der er oprettet for at fortælle om det jordbaserede digitale sendenet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også