3 afviser negativt spin om 3G telefonen

MediaWatch

I løbet af andet halvår 2006 og hele 2007 vil der opstå et markant skifte i danskernes mobilvaner, spår 3. Ved udgangen af 2007 vil over halvdelen af danskerne - måske helt op til to tredjedele - eje og bruge en 3G-telefon, vurderer selskabet, som reagerer på flere analytikere og undersøgelser, der nedtoner forventningerne. Senest en analyse fra Carat Danmark, som er omtalt på MediaWatch. "Lad os holde fast i, at 3G-telefonen ikke er et reklamemedie, men 3G-teknologien går et stort gennembrud i møde, og der er en lang række faktorer der understøtter det," siger Project Manager Communications Asbjørn Poulsen, 3, til MediaWatch. Han slår fast, at mobilproducenterne som Nokia og Sony Ericsson satser hårdt på udvikling af 3G-telefoner. Det ville de ikke gøre, hvis ikke 3G var fremtiden for mobiltelefoni. Store spillere på det danske mobilmarked som TDC og Sonofon ville heller ikke satse på 3G, hvis der ikke lå et gennembrud, og en god forretning, lige om hjørnet. "Al erfaring på 3G-markedet, i Danmark og i udlandet, peger i en anden retning end det, der bliver lagt for dagen i Carats undersøgelse. Kunderne har taget teknologien til sig, og de bruger den - meget og ofte," siger han, og minder om, at 3G-telefonerne er bedre end nogensinde før, nettet er velfungerende og hastigheden er høj. Carats vigtigste kritik går på, at mobilen ikke positionerer sig til rollen som medieplatform. "Der bliver udviklet enormt meget på indholdssiden. Mobilt tv er lige om hjørnet, musikbutikken er blevet mobil, og mobilen tager for alvor kampen op med MP3-afspilleren. Endelig kan erhvervslivet, takket være 3G-teknologien, have kontoret med overalt," siger Asbjørn Poulsen. Hvis New Media-eksperter ikke kan se potentialet i 3G-teknologien, vil man helt sikkert blive overrasket i den kommende tid., lover 3.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også