Riskær ind i musikbranchen

MediaWatch

Den initiativrige forretningsmand Klaus Riskær Pedersen er nu klar med en ny satsning. Denne gang kaster han sig over musikbranchen. Som om den ombruste forretningsmand ikke har nok at se til med en straffesag om bedrageri ved Københavns Byret samt stamcelle-forretningen Copygene, kaster han sig nu ud i et nyt eventyr. Det nye firma hedder Tracktesting og henvender sig til pladebranchen og radiokanaler. Ideen er, at man skal kunne teste eventuelle hitsingler og playlister på en bestemt målgruppe, inden de bliver sluppet løs. Det nye software, der er udviklet i samarbejde med Instut for Statistik på Handelshøjskolen i København, udbydes her i foråret gratis, hvorefter selskabet til efteråret vil gå massivt ud i Norden og siden i Europa, oplyser Riskær til Jyllands-Postsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også