JP/Politiken tjener på annoncefremgang

MediaWatch

Bestyrelsen i JP/Politiken udtrykker tilfredshed efter et årsregnskab for 2005, der præsenterede et overskud på 206 mio. kr. Væksten på annoncemarkedet får takken for fremgangen. Ekstra Bladet har som den eneste af de tre aviser oplevet en lille oplagsfremgang. For Jyllands-Posten og Politiken gælder fortsat, at oplaget siver. Koncernen vil ifølge Politiken derfor sætte ind med en investering i avissalget. Den samlede koncern, der udover avisdrift også driver forlags- og trykkerivirksomhed, omsatte i 2005 for i alt 3,3 mia. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også