Tabloidformat giver små gevinster

MediaWatch

Aviser der skifter til tabloidformat vinder kun lidt på længere sigt. Det viser en undersøgelse fra World Association of Newspapers (WAN). Organisationen, der repræsenterer 18.000 aviser, har undersøgt effekterne af skiftet fra broadsheet til tabloid over en længere periode. Selvom de fleste aviser på kort sigt får større oplag ved skiftet, er der på lang sigt kun tale om en gennemsnitlig gevinst på under en procent i oplagstal. Til gengæld er der andre målbare gevinster. Skiftet øger nemlig loyaliteten hos både læsere og annoncører, lyder det. I de seneste to år har flere end 80 af WANs medlemmer skiftet til tabloidformatet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også