Firmaer tilbageholdende med weblogs

MediaWatch

Danske firmaer er tilbageholdene med at bruge weblogs, mens de private pc-brugere i stor stil har taget fænomenet til sig. Nye tal viser, at der hvert sekund kommer en ny weblog ti, hvilket svarer til 75.000 om dagen. I øjeblikket giver en søgning på nettet 552 millioner weblogs. På verdensplan er virksomheder gået i gang med at bruge weblogs, mens de danske firmaer lader vente på sig, skriver Jyllands-Posten. Virksomhederne skal dog også tænke sig godt om, mener Christian Lausten, formidlingsansvarlig hos Innovation Lab. Han siger, at når firmaer laver weblogs, så skal de være ærlige, åbne og troværdige omkring deres produkter. De skal samtidig være parate til at indrømme fejl, hvis de har leveret et dårligt produkt. En weblog er korte tekster, der ligger i kronologisk rækkefølge, som alle kan gå ind og kommenterer på. Indholdet kan være alt fra personlig dagbog, over politiske kommentarer til debat om virksomheders produkter. Arla er en af de danske virksomheder, der har oprettet weblogs, for at fremstå mere åben.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også