Livsstilsmagasin til piger er et hit

MediaWatch

Danske piger er ikke til Anders And eller Fedtmule men til gode råd om livet. Seneste skud på stammen, Olivia, har stor succes. Olivia er et livsstilsmagasin målrettet mod piger i alderen 8-12 år, der kom på gaden for ti måneder siden. Oplaget har i gennemsnit været på 26.000. De seneste par måneder har det dog været oppe over 30.000, skriver Børsen. Markedschef i Egmont Serieforlaget, Helle Stig, siger til avisen, at der var budgetteret med et oplag på 15.000-20.000, så salget overgår alle forventningerne. Desuden er det værd at bemærke, at Olivia ikke har hugget oplag fra forlagets øvrige pigeblade Witch, Girls og Wendy.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også