Det globale annoncemarked søger mod internettet
Internettets vækst er høj og global, præcis som nettet selv, lyder PWC prognose. Internettet bliver højdespringeren på det internationale mediemarked i 2006, forudser PriceWaterhouseCoopers. Nettet står til en vækst på 18,8 procent i år. Det skyldes stigende investeringer i søgeordsannoncering og solid tilvækst i almindelig online annoncering, vurderer MEC Medialab i en global 2006-prognose, baseret på PWC data. Den voksende bredbåndspenetration i de fleste nøglemarkeder skærper også annoncemarkedets appetit på internettet. De andre medier spås vækstrater, der ligner hvad vi regner med herhjemme. Tv vokser pænt med 8,7 procent, hvilket især skyldes tv-annoncering i forbindelse med Vinter OL og VM i fodbold, mens aviser forventes at vokse med 4,6 procent, magasiner med 5,4 og radio med 4,6 procent. Det er gode tider for medierne. I alt estimeres en vækst på 7 procent for alle medier og en omsætning på 405 milliarder dollars. Til sammenligning estimeres den almindelige samfundsøkonomiske vækst til 3,5 procent.