Det globale annoncemarked søger mod internettet

MediaWatch

Internettets vækst er høj og global, præcis som nettet selv, lyder PWC prognose. Internettet bliver højdespringeren på det internationale mediemarked i 2006, forudser PriceWaterhouseCoopers. Nettet står til en vækst på 18,8 procent i år. Det skyldes stigende investeringer i søgeordsannoncering og solid tilvækst i almindelig online annoncering, vurderer MEC Medialab i en global 2006-prognose, baseret på PWC data. Den voksende bredbåndspenetration i de fleste nøglemarkeder skærper også annoncemarkedets appetit på internettet. De andre medier spås vækstrater, der ligner hvad vi regner med herhjemme. Tv vokser pænt med 8,7 procent, hvilket især skyldes tv-annoncering i forbindelse med Vinter OL og VM i fodbold, mens aviser forventes at vokse med 4,6 procent, magasiner med 5,4 og radio med 4,6 procent. Det er gode tider for medierne. I alt estimeres en vækst på 7 procent for alle medier og en omsætning på 405 milliarder dollars. Til sammenligning estimeres den almindelige samfundsøkonomiske vækst til 3,5 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også