Ugeblade er ikke en truet race

MediaWatch

Selv om læserne spreder medieforbruget fra traditionelle til digitale medier, er Aller ikke bekymrede for, at ugeblade på papir forsvinder. Søskendeparret Erik og Katinka Aller, der sidder i Aller-direktionen, er sikre på, at deres læsere vil købe blade på papir i den overskuelige fremtid – det vil sige deres levetid, skriver Jyllands-Posten. De konstaterer, at på trods af digitaliseringen, så vokser printmagasinmarkedet rent faktisk med mange nye titler i forskellige genrer. Når det er sagt, skal Aller naturligvis følge brugernes medievaner, og hvis de bruger mere tid online, så skal Allers produkter også være til stede. Katinka Aller ser store muligheder for at vokse på de digitale markeder og følge læsernes nye medievaner. Om pengene skal tjenes online eller med trykte produkter er ligegyldigt for hende. Erik Aller sværger dog ikke nødvendigvis til produktudvikling. Efter hans opfattelse skal man tage udgangspunkt i de kunder, man ved man har. De skal til gengæld have alle de produkter, de efterspørger, på både print og i elektronisk form. Så kommer nye kunder også til. Aller-direktionen er ikke blind for, at annoncemarkedet online er i stor vækst. For Aller sker det ikke mindst på det norske marked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også