Google straffer BMW

MediaWatch

Den tyske bilproducent BMW mærker i øjeblikket Googles vrede, efter bilfirmaet brugte ufine metoder til at komme højt på søgemaskinen. Ved at bruge en såkaldt 'doorway page' med en masse skjult tekst lykkedes det BMW at 'snyde' Google til en højere placering på siden. Dermed kom den tyske BMW-hjemmeside unormalt højt op, når der blev søgt på ordet 'brugt bil'. Den slags metoder er dog i strid med Googles retningslinier, hvilket har fået Google til at give BMW en søge-relevans på nul. Dermed går søgninger på BMW nu til den internationale side, mens bmw.de ikke engang kommer op blandt de 10 første hits. Google oplyser, at man gerne vil give bmw.de en bedre relevans, så snart de har fjernet deres 'doorway page'.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også