Konkurrencen om godt vejr

MediaWatch

Den faglige vejrudsigt på dmi.dk er populær i vintervejret, og i sidste uge var sitet Danmarks syvende største hjemmeside. Flere end 700.000 danskere besøgte dmi.dk i sidste uge, skriver Jyllands-Posten. Dmi.dk dækker bedst behovet for vejroplysninger, når vintervejret slår ned. Det viser den seneste landsdækkende panelundersøgelse fra analysebureauet Userneeds. Kun fem procent af danskerne synes, at dr.dk har den bedste vejrudsigt. Hver fjerde dansker tjekker jævnligt vejret på dr.dk, men langt de fleste besøger desuden dmi.dk. Danmarks Radio har tilsyneladende tabt kampen om at blive danskernes foretrukne vejrsite. Også vejrudsigten på tv2.dk er mere populær end den på dr.dk, men det er primært fordi, man kan finde den, siger de adspurgte. På forsiden af tv2.dk har vejrkortet en central placering, og man kan klikke på det, hvis man gerne vil læse mere om vejret. Det kan man ikke på dr.dk. Der er vejret gemt væk under et faneblad i skærmens højre side. Desuden synes mange af undersøgelsens deltagere, at TV 2s vejrudsigt er mere frisk og levende.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også