2005 var rekordår for internetmedier

MediaWatch

2005 blev et rekordår for de danske internetmedier med en omsætning for annoncemarkedet på 392 mio. kr. Det viser tal fra Foreningen af Danske Internetmedier (FDIM). Annonceomsætningen er en stigning på 100 mio. kr. eller 34 pct. i forhold til året før. Bedst så det ud i årets sidste kvartal. En god del af stigningen var også på omsætningen fra jobannoncer, der steg med 56 mio. kr. "Det er store summer, der er blevet flyttet til internetmedierne, og det er fantastisk, at vi kan holde så høje vækstrater," siger FDIMs formand Christian Peytz. "Også på jobannoncefronten kan vi bidrage til væksten. Vi har haft et godt hår, hvor vi har kunnet mærke, at der er kommet mere gang i jobmarkedet," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også