Aviskampagne kritiseres indefra

MediaWatch

De danske dagblades store fælles markedsføringskampagne, Avistid, får en hård medfart fra flere dagblade. Især Ekstra Bladet er ikke imponeret over kampagnen, skriver Børsen. Ekstra Bladets chefredaktør Bent Falbert siger til Børsen, at det må være en af de mest fejlslagne kampagner i nyere dansk reklamehistorie. Det er reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen, der i samarbejde med en styregruppe under Danske Dagblades Forening står bag kampagnen, hvis omdrejningspunkt er en række mikro-spillefilm. Ekstra Bladets marketingchef Kristian Kostrup siger, at filmene minder ham om OBS og Statens Informationscentral. Filmene er tunge, oplysende og informative. Og det giver ikke folk lyst at læse avis. Berlingske Tidendes direktør Peter Lindegaard er også langt fra tilfreds. Han er skuffet over kampagnens manglende gennemslagskraft i forhold til de ressourcer, der er afsat til projektet. Aviserne fik lidt tilfældigt omkring 45 millioner kroner tilovers, da Dagspressens Finansieringsinstitut blev lukket i foråret 2005. Det er de penge, der nu bruges på kampagnen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også