Digital prognose: Hvad når vi i 2006?

MediaWatch

Der er store digitale forventninger hos Initiative Universal, der i år forventer at se den første danske reklamefilm produceret til nettet. Initiative Universal var det første mediabureau i Danmark, der lancerede egen blog for medarbejderne og kunder. Bureauet har i det hele taget stor tiltro til den digitale revolution i medie- og reklamebranchen, fremgår det af bureauets digitale spådomme for 2006. Interactive Director Christian Strand, der i disse dage blogger på internetkonferencen Dia06' hjemmeside, bliver næppe uenige med flertallet om en af hans forecasts: Omsætningen for internetannoncering vil igen slå alle rekorder i 2006. Han tør dog også godt forsøge sig med flere optimistiske forecasts for det danske marked: "Blogging bryder igennem som kommerciel kommunikationskanal i 2006," lyder et af hans bud. Han mener også, at andre annoncører end MSN vil vove sig ud i podcasting, og at søgemaskine-marketing vil kapre op til 10 procent af alle online budgetterne. Det sker på bekostning af især rubrikannoncer. "MSN Search vil hale ind på Google som den foretrukne søgetjeneste," spår han. Han tror også, vi ser den første danske reklamefilm udviklet kun til internettet, og at en dansk by tilbydes fri Wi-Fi - trådløst netværk - med en leverandør som sponsor. På samme måde som Google har tilbudt San Francisco. "På globalt plan tror jeg, der er gode chancer for, at en ny reklamefri søgemaskine dukker op og tager store markedsandele," siger Strand.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også