Jyllandsposten vil ifølge folk fra image-, kommunikations- og reklamebranchen komme styrket ud af sagen om Mohammed-tegningerne. Vurderingen er dog, at det fortrinsvis er blandt avisens kernelæsere, at Jyllands-Postens position er styrket. Andre er blevet bekræftet i deres fordomme, og Mohammed-sagen harmonerer ikke godt med Jyllands-Postens seneste magasin-tiltag. Det skriver Børsen. Administrerende direktør fra pr-bureauet ABC Hill & Knowhow, Jens Kofoed, siger til avisen, at sagen skiller vandene. Avisen har styrket sin position blandt kernemålgruppe og skabt goodwill blandt de faste læsere. Men han mener, at avisen provokerer unødigt og bekræfter andre læsere i deres fordomme. Konklusionen hos Jens Kofoed er, at Jyllands-Posten har positioneret sig. Det er nu ikke et ligegyldigt medie. Det bakkes op af kommunikations- og imageekspert Niels Folmann, der mener, Jyllands-Posten har fået utrolig meget pr ud af sagen. Han siger, at statsminister Anders Fogh Rasmussen har været med til at skabe den gode pr, fordi han med sine udtalelser fremstår som værende på avisens side.