Ekstra Bladet øgede salget i 2005

MediaWatch

For første gang siden 1996 er Ekstra Bladets oplag steget i forhold til året før. På hverdage steg 2005-oplaget med ca. 1.000 eksemplarer. På søndage steg det med mere end 6.500 eksemplarer i forhold til 2004. De nye læsere kommer primært fra konkurrenten B.T., der i 2005 blev lagt om til en mere stueren familieavis. B.T.s adm. direktør Arne Uldum siger til Børsen, at B.T. nu har tabt de læsere, de skulle tabe til Ekstra Bladet i forbindelse med relanceringen. Ekstra Bladets chefredaktør Bent Falbert tror, at den positive udvikling vil fortsætte i 2006. Han siger, at bladet i 2006 vil satse yderligere på forbrugerjournalistik for at holde et højt niveau også på bløde dage, hvor der ikke sker så meget. Ekstra Bladet søger i øjeblikket ni journalister - heraf to nye forbrugerjournalister.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også