In-store tv mangler succes

MediaWatch

Fladskærms-tv med reklamer i butikkerne er ikke blevet den succes, butikkerne havde håbet på. Annocepriserne rasler ned. I foregangslandet England har supermarkedskæden Tesco reduceret prisen med 30 procent, skriver Berlingske Tidende. Direktør i reklameformidlingsfirmaet JCDecaux, der står for annoncesalget til Tesco tv, Kim Axelsen, tror ikke på konceptet med in-store tv i Danmark. Han siger til avisen, at annoncørerne sætter egne fladskærme op i stedet for at købe annonceplads på in-store tv. Modsat er Clear Channel, der står for in-store tv i samtlige 14 Bilka-varehuse i Danmark, anderledes optimistiske. Henrik Sørensen fra Clear Channel siger, at der er nogle varer, der er nemmere at flytte end andre. Men i mange tilfælde er der en positiv salgseffekt på varen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også