Chef ønsker partnere til Berlingske

MediaWatch

Den nye direktør for Berlingske Tidende Nye Medier skruer markant op for satsningerne på internettet og nye digitale medier. En ny enhedsorganisation - Berlingske Tidende Nye Medier - skal ikke alene styrke de eksisterende platforme som business.dk og aok.dk, men også udvide med nye tjenester på mobilmedier og muligvis også digital radio og tv. Det skriver Berlingske Tidende. Berlingske Tidende Nye Mediers direktør Gregers Wedell-Wedelsborg siger, at omsætningen i 2009 skal være på et trecifret millionbelob mod et tocifret millionbeløb i dag. Ifølge direktøren, der tiltrådte sin nye stilling i går, skal indtægterne i første omgang komme fra Berlingske tre eksisterende sites - aok, business og berlingske. Men en del af den øgede omsætning vil komme fra nylanceringer, partnerskaber og måske også opkøb. Gregers Wedell-Wedelsborg siger, at nyheder kommer til at være motoren, der skal sikre trafik på vores websites. Men for at få folk til blive inde, vil Berlingske i stigende grad tilbyde communities, guides, spil og skoler. Blandt de nye tjenester forestiller han sig eksempelvis, at Berlingske Tidende Nye Medier udvikler bedre søgetjenester og flere specialiserede nyhedstjenester i samarbejde med andre selskaber i Berlingske-koncernen eller eksterne partnere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også