MediaWatch

Chef ønsker partnere til Berlingske

Den nye direktør for Berlingske Tidende Nye Medier skruer markant op for satsningerne på internettet og nye digitale medier. En ny enhedsorganisation - Berlingske Tidende Nye Medier - skal ikke alene styrke de eksisterende platforme som business.dk og aok.dk, men også udvide med nye tjenester på mobilmedier og muligvis også digital radio og tv. Det skriver Berlingske Tidende. Berlingske Tidende Nye Mediers direktør Gregers Wedell-Wedelsborg siger, at omsætningen i 2009 skal være på et trecifret millionbelob mod et tocifret millionbeløb i dag. Ifølge direktøren, der tiltrådte sin nye stilling i går, skal indtægterne i første omgang komme fra Berlingske tre eksisterende sites - aok, business og berlingske. Men en del af den øgede omsætning vil komme fra nylanceringer, partnerskaber og måske også opkøb. Gregers Wedell-Wedelsborg siger, at nyheder kommer til at være motoren, der skal sikre trafik på vores websites. Men for at få folk til blive inde, vil Berlingske i stigende grad tilbyde communities, guides, spil og skoler. Blandt de nye tjenester forestiller han sig eksempelvis, at Berlingske Tidende Nye Medier udvikler bedre søgetjenester og flere specialiserede nyhedstjenester i samarbejde med andre selskaber i Berlingske-koncernen eller eksterne partnere.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere