Eksperter undervurderede vækst i 2005

MediaWatch

Mediemarkedet ser ud til at levere en samlet vækst på otte procent i 2005, konstaterer DRRB, og det er langt bedre, end eksperterne troede. En vækst på otte procent betyder, at der i år tilflyder ekstra 300 millioner til medierne, baseret på DRRBs Mediaindex, som bygger på indberetninger fra mediabureauerne til og med november, skriver markedsføring.dk. "Med en forventet vækst i mediemarkedet på 8 procent er der tale en fordobling af, hvad de fleste eksperter spåede i begyndelsen af året. Det er specielt i 2. halvår, det er gået stærkt, og det kan godt indgyde optimisme for året der kommer, uden at jeg tror, at vækstraterne forsætter med at være tocifrede i de kommende måneder," siger direktør Bjørn Karlsholt, DRRB, til MediaWatch Tv ligger til indeks 107 til og med november, men udgør næsten halvdelen af hele indekset. Dagbladene ligger til indeks 108. Eneste medier under indeks 100 er Magasiner/ugeblade og ugeaviser i provinsen. Vækstindekser for andre mediegrupper ser således ud: Både radio og internettet fik et særdeles godt år med et indeks på 137 for begge. Fagblade er på 105, og ugeaviser er i alt på 108.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også