TV 2 dømt for rabatsnyd

MediaWatch

Konkurrencerådet har afgjort, at TV 2 i en årrække har tilbudt ulovlige rabatordninger på tv-reklamer. Annoncører på TV 2 får en rabat, der stiger procentuelt, jo mere reklameplads annoncøren køber på årsplan. Dermed misbruger TV 2 sin dominerende stilling på markedet, siger Konkurrencerådet, fordi rabatordningen "tilskynder annoncørerne i markedet til at samle deres reklamekøb hos TV2 for at opnå den størst mulige rabat," hedder det i afgørelsen. Både TV Danmark og TV3, der i årevis har klaget over rabatterne, vil ifølge Berlingske Tidende søge erstatning for tabt fortjeneste, mens TV 2 allerede har besluttet at anke afgørelsen til Konkurrencenævnet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også