Ny fællesskabsfølelse i mediebranchen

MediaWatch

Medieaktørerne i Danmark står sammen, når det gælder om at sikre en effektiv digital overgang. Aktørerne har stiftet et nyt samarbejdsorgan, foreningen 'Brancheforum Digitale Medier', hvor selv Viasat og TV 2 sidder ved samme bord. Formålet med den nye fællesskabsfølelse er at informere, promovere og koordinere digital-overgangen overfor forbrugerne og offentligheden. Første prioritet er lanceringen af jordbaseret digitalt tv. "Digitalt tv vil give danskerne et væld af nye muligheder og kanaler. Med stiftelsen af Brancheforum Digitale Medier kan vi skabe en forhåbentlig god overgang til de digitale tv-signaler," siger Allan Bugge, BFE, i en pressemeddelelse. Han er bestyrelsesmedlem i brancheforummet og en af initiativtagerne. "Styring og koordinering af de mange aktiviteter er en helt central udfordring, som vi med stiftelsen af Brancheforum Digitale Medier har taget hul på at løse. Derfor er det også godt, at stort set alle medieaktørerne i Danmark har bakket op om foreningen og er med til at stifte den," siger Paul Samsøe, DR som også er medlem af bestyrelsen. De stiftende medlemmer er DR, TV 2 Danmark A/S, Broadcast Service Danmark A/S, TDC Kabel-tv A/S, Telia/Stofa, MTG A/S der omfatter Viasat og TV3, Canal Digital, fællesorganisationen Branchen Forbrugerelektronik (BFE) og Leverandørforeningen for Forbrugerelektronik. Associerede medlemmer er Forenede Danske Antenneanlæg (FDA), TvDanmark, MTV Networks, Sendesamvirket for Kanal København og CICT/Danmarks Tekniske Universitet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også