Kendis-træning ren underholdning

MediaWatch

Når tidligere tv-værter betales mindre formuer for at rådgive erhvervsfolk om kommunikation, er det først og fremmest underholdning. Det vurderer kommunikationsfirmaet Corporate Spin over for Børsen. Firmaet benytter sig af og til selv af de kendte navne, når virksomheder beder om det. Men man lægger ikke skjul på, at det først og fremmest sker for underholdningsværdien. Direktør for Corporate Spin, Nikolaj Bøgh, siger til avisen, at brugen af de kendte tv-folk i virkeligheden "flytter fokus fra det væsentligste". I virkelighedens verden er det de færreste erhvervsfolk, der kommer ud for de meget kritiske tv-interview. De bør i højere grad lære almen kommunikation, lyder det. Nikolaj Bøgh vurderer, at de kendte rådgivere først og fremmest leverer en god historie, som kan fortælles hjemme ved middagsbordet. Medietræning af kendte tv-værter fås sjældent for under 30.000 kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også