MetroXpress udfylder selv Ritzauhuller

MediaWatch

MetroXpres vil nu hyre egne journalister, der kan udfylde hullerne efter Ritzaus telegrammer. Det sker efter Konkurrencerådets afgørelse. Konkurrencerådet har afgjort, at MetroXpress fra den 1. januar højst må bruge 40 procent Ritzau-stof i avisen. Derfor er gratisavisen nødt til at opruste journalistisk. Chefredaktør på MetroXpress Ask Rostrup siger til Journalisten, at det svarer til, at han har et fuldtidskort til DSB, men kun må køre 40 procent af tiden. Ritzaus Bureau ejes af de danske dagblade i fællesskab – på nær MetroXpress, og det er i ejerkredsen, der har været utilfredshed med, at Ritzaus telegrammer fylder størstedelen i gratisavisen, der på få år har vokset sig til landets største avis.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også