Sløvt kvartal for kommercielt tv, men ellers flotte vækstrater for de fleste mediekategorier. Dansk Annoncørforening noterer sig med glæde, at annoncemarkedets investeringer i medierne tegner fornuftige i 3. kvartal 2005. Vækstraterne fremgår af ReklameForums Annoncebarometer for 3. kvartal, der rapporterer nettotal. "Det tegner ganske lovende, som forudset i Trend-analysen fra DMF ved årets begyndelse," siger direktør Otto Christiansen, Dansk Annoncørforening, DAF, der repræsenterer ca. 80 storannoncører. DAF kan således slutte sig til gruppen af positive mediekommentatorer: "Internettet er igen gået voldsomt frem med ca. 26 procent, men også dagbladene har kunnet mærke blidere vinde med en ca. 8 procent fremgang. Fagbladene har virkelig rykket med ca. 20 procent, men ugeblade/magasiner viser en fremgang på ca. 10 procent," siger Otto Christiansen til MediaWatch. 90’ernes store vækstområde, kommercielt tv, halter til gengæld bagefter med en fremgang på ca. 2 procent i kvartalet. "Tredje kvartal var en uforklarlig stilhed før stormen. Tv kommer stærkt igen i fjerde kvartal," siger Broadcast Director Flemming Jensen, Mediaedge:cia. DAF afventer med interesse, om fremgangen i 3. kvartal primært skyldes kommunalvalget, eller om væksten vil fortsætte. "Mit personlige gæt er, at opsvinget har bidt sig fast og at vi vil se pæne vækstrater i resten af 2005," forudser DAF' direktør.