Google satser stort i Danmark

MediaWatch

Søgemaskinegiganten Google har åbnet kontor i Danmark, hvor man vil give online-annoceringen et gevaldigt løft. I et interview med Børsen siger Googles europæiske chef Nikesh Arora, at annoncering på internettet om to år skal udgøre 20 pct. af det samlede annonceforbrug i Danmark. I dag fylder det kun fire pct. Googles strategi går på at sætte sig på halvdelen af markedet. Online-annocering rundede i år en milliard kroner i omsætning, men det svarer på ingen måde til, at danskerne bruger en tredjedel af deres medietid på nettet. Så Google har noget at have sine vækstplaner i. Det menes, at Google allerede omsætter for 100 mio. kr. via den danske udgave af søgemaskinen, der er suveræn markedsleder i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også